Visuell profil for to av Norges største influensere

Influenser-tvillingene Vita og Wanda Mashadi la i høst ut på sosiale medier at de ønsket å få laget en logo til bedriften deres. Logo og profil er noe våre designere har mye kunnskap om, så vi måtte selvfølgelig ta sjansen og sende jentene en melding.
fotograf: Jarran Flokkman

Mange om beinet

Vita og Wanda er norske TV-personligheter og influensere. De er kjent fra podcasten «Tvillingterapi med Vita & Wanda», boken «Våre beste stylingtips», og har vært deltakere i en rekke TV-programmer. Akkurat nå er de dagsaktuell som deltakere i «71 grader nord – team».

Med mange øyne som følger med på dem var det også mange som tok kontakt for å gi jentene et tilbud, men Seria utmerket seg.

– Det var et spennende oppdrag, og det er ikke til å legge skjul på at det er gøy at så mange kan bli eksponert for det man har laget, sier Andrea, designeren for dette oppdraget.

– Vi er ganske opptatte i hverdagen, så ofte kan det ta lang tid å svare på for eksempel mail. Seria var løsningsorienterte og gjorde egen research på våre sosiale medier, som Instagram, og fant fort ut hvilken «look» vi ønsket å gå for, sier søstrene.

Det var vår digitale markedsfører, Andreas Nordvik, som tok kontakt med jentene, og han er glad for at de viste oss tillit og ønsket å samarbeide med et byrå her «oppi nord».

– Grunnen til at vi valgte Seria var rett og slett fordi vi opplevde dem som veldig profesjonelle og seriøse fra første øyeblikk. Det handlet ikke bare om pris og penger, men mer om hvilke tanker og visjoner vi som kunde hadde, forteller søstrene.

Eksklusivt, rent og jordnært

Selv om tvillingenes opprinnelige behov var en logo som skulle brukes på fakturaer og lignende, så vi potensialet til å lage noe som kunne brukes på flere flater, som en del av deres merkevare. Designet vårt baserte vi på kriteriene rent, tidløst og stilfullt.

– De ønsket at logoen skulle formidle profesjonalitet, men samtidig være litt «bold». Siden de er sporty og motebevisste influensere, kunne vi bruke Instagram-profilen deres mye til inspirasjon, forteller Andrea.

Eksklusivt, rent og jordnært var viktige stikkord for profilens typografi og fargepalett. Designelementet er satt sammen av initialene til Vita og Wanda, og kan brukes alene eller sammen med logoen.

– Vi traff spikeren på hodet allerede med førsteutkastet, så det er veldig gøy. Det blir spennende å se logoen i bruk, vi har hørt store planer om det kommende året, tilføyer Andreas.

Vita og Wanda sier seg godt fornøyd med samarbeidet med Seria, og den oppmerksomme har kanskje allerede sett den nye logoen dukke opp i deres sosiale medier allerede.

– Vi føler kommunikasjonen mellom oss og Seria har vært ryddig, og det har vært enkelt å ha en åpen og ærlig dialog, hvor vi kan drøfte tanker og ideer, og finne frem til en løsning sammen. Alt i alt er vi veldig fornøyde med samarbeidet mellom oss og Seria. Vi føler dere har klart å gi oss akkurat det vi ønsket, avslutter de.