I tøff konkurranse blant mer enn 450 norske nettbutikker, ble vår samarbeidspartner plukket ut som vinner i kategorien «sustainability» under Klarna Growth Awards. Studio EBN var tilstede i Stockholm og mottok prisen på i overkant av 1 million kroner, til markedsføring for ytterligere vekst og trafikk for merkevaren.
– Å vinne denne prisen betyr en unik sjanse til å videreutvikle bedriften til det neste nivå ved å få muligheten til å bli mer synlig på markedet. Jeg er veldig ydmyk og glad for denne muligheten, sa hun i et intervju med Klarna.
– Når du har startet noe alene er blant annet en av utfordringene å klare å bli synlig nok, da man gjerne har begrensede ressurser og tid. Dette er noe man drømmer om å gjøre, så jeg er veldig spent på hva vi kan få til ved å få muligheten til å jobbe sammen med Klarnas team og deres fremoverlente digitale løsninger.
Siden starten av 2022 har Seria hjulpet Studio EBN med optimalisering av nettbutikken og strategisk rådgivning innen digital markedsføring for å øke konverteringer og synligheten til merkevaren.
Vi har blant annet satt opp varelageret i henhold til standarder for nettbutikker med riktig bruk av varianter til et produkt og jobbet med SEO-beskrivelser av alle produktene. Dette gjør nettbutikken rigget til å kunne integreres med andre netthandelsplattformer som Wolf & Badger. Nå jobber vi aktivt for å få Studio EBN på Zalando som er en av Europas største netthandelsplattform med over 50 millioner aktive brukere.
– Det er ekstra givende å kunne samarbeide så tett med Studio EBN, som kan ansees som en pionér innen bruk av lakseskinn i mote, og i tillegg at merkevaren er fra Bodø. Studio EBN har produkter i verdensklasse, og har et enormt potensial på det globale markedet som hun nå får mulighet til å nå takket være prisen fra Klarna – men også å være tilgjengelig på Zalando, sier Andreas, som nominerte bedriften.
2023 blir altså et svært spennende år for Studio EBN, og vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet.