Behov
Som en ganske fersk festival, trengte Jonsok til olsok sin egen visuelle identitet i form av en logo og en profilmanual. For å gjøre festivalen synlig og tilgjengelig hadde kunden behov for en nettside hvor man kan se hele programmet med alle arrangementer, samt direktelinker til billettkjøp. Det var også viktig for dem å formidle sitt budskap om mennesker i møte med natur og kultur.
Løsning
Vi har utviklet en profil med et varmt, gyllent og vennlig uttrykk som står i stil med festivalens hovedbudskap. Fargene i hovedpaletten spiller på solskinn, skog og gress som en direkte referanse til de fargene man finner i naturen i nærområdet. Logosymbolet er inspirert av symbolene for jonsok (sol) og olsok (øks) på primstaver. Uttrykket er røft og rustikt for å illustrere det naturlige og historiske.
Nettside
Nettsiden er utviklet i WordPress og har fokus på god oversikt over alle arrangementene og lett tilgang til billettkjøp. Nettsiden er knyttet opp mot billettsystemet eBillett.
Nettsiden ser du her: jonsoktilolsok.no