Adventure Helgeland

Helgeland Opplevelser har blitt til Adventure Helgeland. Stikkordene kystkultur og gode opplevelser var med oss da vi designet visuell profil for bedriften.

Behov

Helgeland Opplevelser har gått gjennom en rebranding-prosess, hvor de byttet navn til Adventure Helgeland, og dermed hadde et behov for ny logo og en ny visuell identitet. Opplevelsesbedriften ønsket et lekent uttrykk som gjenspeilet deres gode verdier, og som kunne reflektere eventyrlyst og gode opplevelser langs kysten. I arbeidet med ny profil tok vi utgangspunkt i nettopp dette. Viktige verdier ble derfor: Kystkultur og natur – ekte og gode opplevelser – inkluderende – eventyrlysten – profesjonell.

Om profilen

Logoen er enkel og ryddig, og gir rom for profilens former og farger. Fargene er behagelige, friske og inspirert av Helgelandskysten. Det blå representerer havet og gir et rent og profesjonelt uttrykk. Beige og grønn representerer naturen og de ekte opplevelsene, mens rødfargen er varm og inkluderende. Kombinert gir disse fargene store muligheter for et variert uttrykk.

Typografien er moderne og ren, samtidig som den er tydelig og fleksibel i bruk. Profilen utfylles med designelementer som sirkler, bølger og avrundede kanter for å styrke ønsket uttrykk og merkevarens gjenkjennelsesverdi.