w

Vi har lansert ny logo og visuell profil!

Etter en fragmentert prosess på omtrent 12 måneder er vi ekstra spente på å endelig ha lansert den nye profilen.

01.01.1970
18.07.201914:02 Anne-Stine Gjervoldstad

Begynte med å intervjue de ansatte

Vår kommunikasjonsdesigner, Anne-Stine, begynte prosessen med å intervjue hver enkelt ansatt i Seria. Dette var for å samle inn informasjon om om hvem Seria var, hvilke ideer som rørte seg, og — så klart — hvilke ønsker de hadde for den nye profilen.

Enkelte ting gikk igjen hos de ansatte. De ønsket en profil som var praktisk på digitale flater, samtidig som den skilte seg ut og skapte nysgjerrighet.

Åpne for større forandringer

Selv om de ansatte hadde mange tanker og ideer om hva de ønsket, var de stort sett åpne for større forandringer eller overraskelser. Dette var selvfølgelig et godt utgangspunkt for kommunikasjonsdesigner, som da kunne jobbe uten kreative restriksjoner.

Kommunikasjonsdesigner begynte med skisseprosessen og utarbeidet mange ideer på papiret før hun presenterte det for de ansatte. 

— Skissen som de ansatte bet seg mest merke i var egentlig den jeg forventet minst at noen ville bemerke. Det var en mer tilfeldig skisse tatt fra et barndomsminne, fra en tid da jeg var veldig fascinert av hvordan man kunne tegne bokstaven "S" ved hjelp av prikker, forteller Anne-Stine.

Siden de ansatte ble nysgjerrige på denne skissen tok kommunikasjonsdesigner dette til seg og utviklet ideen videre.

— Prikkene ble etterhvert et symbol på hvordan Seria tilbyr ulike verktøy som brukeren kan tilpasse etter behov. Brukeren velger på en måte hvordan de ønsker å trekke linjene mellom prikkene, forklarer Anne-Stine.

— Vi er jo også et "dott-selskap" siden vi jobber så mye med web, påpeker supportansvarlig Viktor litt spøkefullt.




 


Mange muligheter

Selv om logoen er abstrakt har den trigget et kreativt engasjement hos de ansatte i Seria. De ser allerede for seg mange muligheter for hvordan den nye profilen kan brukes på ulike plattformer, brukes i video/animasjoner og mer. 



 







 


Fornøyd: Markedssjef Tommy Børli er meget fornøyd med arbeidet og mener at den nye profilen er mer tidløs og anvendbar i et stadig skiftende marked.

— Vi trenger en romslig profil for å ivareta alle de fantastiske tjenester vi leverer i markedet, sier markedssjef Tommy Børli.

— Det var på tide å fornye og modernisere hvordan vi presenterer oss utad. Seria har jo alltid sett fremover og hatt store ambisjoner. Å hjelpe folk med å lykkes på nett krever mange verktøy og tjenester. Jeg synes at vi har lykkes med å skape en identitet som signaliserer dette mer tydelig, sier daglig leder Nils Misvær.





Video: Seria lanserer ny logo og visuell identitet!


Animasjon av Daan Hollander
Videoredigering av Anne-Stine Gjervoldstad og Daan Hollander
Musikk: bensound.com