w

Landingsside pris: Feilene du ikke må gjøre

Landingsside pris og feilene du ikke må gjøre. Gode tips til hvordan du kan spare penger og triks for å skape mest mulig effekt.

Få tilbud nå
15.10.201913:06 Tommy Børli

Landingsside pris i Norge?

Det er flere ting som avgjør prisen på en landingsside i Norge.

Her er de 4 mest typiske ting som påvirker pris på en landingsside:

  • Hva slags produkt du selger. Kapitalprodukt krever ofte mer arbeid enn forbruksprodukter.
  • Hvor mye materiell du har klart? Bilder? Tekster? Videoer? Produksjon av innhold koster ofte mer enn landingssiden.
  • Teknisk og praktisk oppsett. Har du Google Analytics klart? Har du satt opp et CRM som skal fange opp leads? Arbeidet rundt landingssiden kan fort ta mye tid.
  • Hva slags systemer skal "snakke" med hverandre? Jo mer komplekst jo dyrere blir det.

Pris for en landingsside i Norge er på mellom kr 0,- og tilnærmet ubegrenset.

Din eksisterende nettside er jo en «landingsside» i teorien og da betaler du kr 0,- hvis du bruker den.

Men du kan også investere mye i en god og unik landingsside ved å produsere film, betale for skreddersydd programmering og velge dyre løsninger.

Landingsside verktøy

Vi kan bruke forskjellige verktøy eller nettsiden du allerede har.

Først må vi se på hva det er vi skal arbeide med så velger vi riktig verktøy:)

Feilene du ikke må gjøre

  • La være å bruke en ekspert som oss i Seria AS. Selv litt rådgivning vil hjelpe!
  • Glemme av kritiske suksessfaktorer som A/B testing m.m.
  • Ikke ha kontroll på utgiftene og budsjett. Pris på selve landingssiden bør ikke være uforholdsmessig høy.
  • At du ikke setter av tid til evalueringer. Når man evaluerer kan man stanse markedsføring som ikke virker eller forbedre den så tidlig som mulig.
  • At du velger feil løsning i forhold til produkt og marked.
  • At du segmenterer dårlig, for strengt eller for lite.
  • At du bruker for lite tid på salgsbudskapet.
  • At du glemmer av at trafikken ikke bare kan komme fra annonser men fra innholdsmarkedsføring også. Hva som er rett for deg må vurderes.

Det finnes hundrevis av små ting og feil man kan gjøre.

1 % mindre effekt her og 4 % mindre effekt der blir fort betydelig når du summerer opp..

Hvordan får du effektive landingssider‎‎?

Våre aller beste triks er en forretningshemmelighet men her er litt god hjelp på veien:

  • Sørg for at annonse og landingsiden din er mest mulig lik. Samme bilde mv.
  • A/B testing og sporing. At du har kontroll og sporer trafikk og konvertering.
  • Ha noe å måle etter! Hva er du fornøyd med? Kvalitative mål er ofte best for eksempel hvis jeg bruker kr 1000,- så er jeg fornøyd med å få X antall kunder..

Vi kommer heller ikke bort fra at hvis du bruker en spesialist som oss så unngår du de verste feil.

Webutvikler/webdesigner til å lage landingssider?

Ja.

Det er ofte detaljer som sørger for å hente inn lønnsomheten.

Selv fargen på en knapp har noe å si..

Vi vet alle triksene som gjør at din ladningside konverterer bedre.

De 6 beste måter å spare penger på landingside!

  1. Sørg for å ha grunnlaget på plass. Bilder, tekster, video, Google analytics m.m.
  2. Lei inn eksperter som oss. Det kan være det mest lønnsomme du gjør.
  3. Ha noe å måle etter så slipper du å famle i blinde.
  4. Lag deg et budsjett og følg med på kostnadene.
  5. Sett tidsfrister og følg med på progresjonen. Forsinkelser kan koste dyrt.
  6. Sørg for å ha en sikkerhetsmargin på tiden du beregner.

Hva gjør egentlig en spesialist som oss for deg?

  • Vi gir deg råd, tipser, guider, lærer opp og håndterer alle deler av prosessen.
  • Vi analyserer, identifiserer og optimaliserer.
  • Vi finner svakheter hos dine konkurrenter, gjennomfører søkeordsanalyser og setter opp alle verktøy du trenger.
  • Vi skaper innholdet, annonseringen og gjennomfører når du trenger det.
  • Og vi kan holde deg i hånden fra A til Å.

Innholdsråd du bør lese når du skal lykkes

Rett all fokus mot den potensielle kunden. Bruk du, din, ditt mv i språket.

Bruk mye tid på overskriften.

Gi besøkende meget gode salgsargumenter og en følelse av fordelene dette gir ham.

Bruk konkrete referanser/kundeeksempler og ikke tall.

Ha en tydelig oppfordring til handling (CTA – Call to action).

Landing page template – landings side mal

Produktet ditt, kampanjen din og kravene som er satt avgjør hvilken landingsside mal (Landing page template) vi velger.

Skal du selge et cruiseskip så nytter det ikke med en liten landingsside..

Landingsside pris er ikke det viktigste

Suksessen er mye viktigere!

En investering på kr 10 000,- som gir et salg på 100 000,- er i mange tilfeller nok.

«Ikke fokuser på prisen til landingssiden. Kostnadene og potensielle tapte inntekter på dårlig markedsbudskap, dårlig produkt, dårlig planlegging og andre faktorer er mye viktigere»

Les gjerne mer om landingsside på Wikipedia: Link til artikkel om landingssider (landingspages) på Wikipedia.

Hvordan komme i gang?

Den enkleste og raskeste måte å komme i gang på er å kontakte oss.

Veien er ofte mye lengre skal du gjøre alt selv.