L

Ønsker du å
motta nyhetsbrev fra oss?


Registrer din e-postadresse og klikk send, eller kontakt oss på post@seria.no eller telefon 21 69 00 00 

Meld deg på vårt nyhetsbrev:

w

Inbound marketing

Hvorfor skal man satse på inbound marketing? Vi har hentet inn statistikker som forteller litt om hvorfor.

09.11.201514:09 Tommy Børli
  • Inbound marketing produserer mer enn 50 % flere leads enn tradisjonelle markedsføringsmetoder.
  • Fordi at over 60 % av sier at de er mer positive til bedrifter som gir ut eget innhold, så øker også sannsynligheten for at de kjøper fra den bedriften.
  • Markedsførere som praktiserer inbound marketing vil i snitt doble konverteringsraten.
  • Innholdsmarkedsføring produserer 3x flere leads per krone.
  • Over 80 % av markedsførere som blogger på en daglig basis har anskaffet en kunde gjennom bloggingen.
  • Bedrifter som bruker mer enn 50 % av deres budsjett på å generere leads på inbound marketing rapporterer en mye lavere anskaffelseskostnad per lead.
  • Inbound marketing koster minst 60 % mindre enn tradisjonelle markedsføringsmetoder som å ringe kaldt, annonser i aviser og liknende.
  • Inbound marketing genererer minst 50 % flere leads enn outbound.
  • Mer enn 50 % av markedsførere som bare blogger en gang i måneden har anskaffet en kunde gjennom blogging.
  • Blogger gir nettsider 430% flere indekserte sider og over 95 % flere inngående lenker. Dette betyr høyere rangering i søkemotorene.
  • Kunder av HubSpot har i gjennomsnitt generert 9,100 leads etter 1,5 år med inbound marketing.
  • 40 % av markedsførere har justert sine budsjetter basert på hvor vellykket de har vært med inbound marketing.
  • 40 % av daglige ledere har rapportert at inbound marketing leverer målbar ROI.
  • 70 % av B2B-markedsførere skaper mer innhold enn det de gjorde forrige år.
  • Bedrifter med over 200 bloggartikler har 5x flere leads enn bedrifter med 10 eller færre bloggartikler.
  • Bedrifter som blogger 15 eller flere ganger i måneden opplever 5x mer trafikk enn bedrifter som ikke blogger.
  • 80 % av B2B-leads fra sosiale medier kommer fra LinkedIn.
  • Mer enn halvparten av markedsførere har investert mer penger i e-postmarkedsføring i 2014 siden ROI på e-post nådde 2 500 %.
  • Ca 80 % av markedsførere som blogger ser en positiv avkastning.
  • Minst 90 % av markedsførere som implementerer inbound marketing vil se en direkte økning i trafikk til sin nettside.
  • 75 % av bedrifter som bruker marketing automation ser en ROI etter 12 måneder, og 44 % innen 6 måneder.
  • 95 % av besøkende på nettsider forlater den uten å legge igjen sin e-post, noe som drastisk reduserer sjansen for at de kommer tilbake.
  • Bedrifter som aktivt bearbeider leads genererer 50 % flere salgskvalifiserte leads med minst 30 % lavere anskaffelseskostnad.
  • Den gjennomsnittlige kostnaden per leads ved hjelp av inbound marketing (USD 143) er omtrent halvparten av kostnaden per lead (USD 373) for outbound metoder.
  • B2B-bedrifter som aktivt blogger produserer 67 % flere leads enn bedrifter som ikke gjør det.
  • 81 % av kjøpere i B2B-markedet starter med et søk på nett.
  • 81 % av beslutningstakere foretrekker å få informasjon om en bedrift, produkt, eller tjeneste gjennom artikler ovenfor annonser.
  • E-postmarkedsføring har en 2x høyere ROI enn å ringe kaldt, nettverking, eller messer.
  • 67 % av B2C-bedrifter og 41 % av B2B-bedrifter har anskaffet en kunde gjennom Facebook.
  • Leads som kommer fra organisk søk har en 7x høyere sannsynlighet for å bli kunder enn leads fra outbound-kanaler.
  • Relevante e-poster genererer 18 x mer omsetning enn generelle e-poster.
  • Antaller markedsførere som uttaler at de praktiserer inbound marketing økte fra 60 % til 85 % i fjor, men antallet markedsførere som ikke praktiserer inbound marketing har blitt halvert til 13 %.
  • 50 % av tiden forbrukere bruker på nett er på å konsumere innhold.
  • Nettsteder som har mellom 51 til 100 sider genererer 48 % mer trafikk enn nettsider med 1 til 50 nettsider.
  • 95 % av små bedrifter ser på blogging som et effektivt markedsføringsverktøy, rett etter e-postmarkedsføring. 15 % sier at blogging er den mest effektive metoden for å engasjere eksisterende kunder, 11 % verdsetter blogging mer fordi blogging tiltrekker flere nye kunder, og 69 % sier at blogging er effektivt for begge.
  • Bedrifter med 31 til 40 landingssider har 7 ganger flere leads enn dem med kun 1 til 5 landingssider.
  • Bedrifter med over 40 landingssider får 12 x flere leads enn bedrifter med kun 1 til 5 landingssider.
  • 70 % av lenkene brukere klikker på er organiske det vil si ikke betalte.
  • Googling på mobile enheter vil øke til over 27 milliarder søk innen 2016 på verdensbasis.
  • Bedrifter med 51 til 100 følgere på Twitter får over 100 % mer trafikk enn bedrifter med mindre enn 25 følgere.
  • E-postmarkedsføring er nesten 40 x bedre på å anskaffe nye kunder enn Facebook og Twitter.
  • 81 % av kjøpere på nettbutikker i USA sa at de mer sannsynlig vil kjøpe flere produkter, enten fysisk eller på nett, som et resultat av målrettet e-postmarkedsføring.

google map