L

Ønsker du å
motta nyhetsbrev fra oss?


Registrer din e-postadresse og klikk send, eller kontakt oss på post@seria.no eller telefon 21 69 00 00 

Meld deg på vårt nyhetsbrev:

w

Digital markedsføring: Hva er inbound marketing?

Hvorfor skal du satse på inbound marketing? Hva er inbound marketing og hva kan man forvente av resultater?

09.11.201514:09 Tommy Børli

Hva er inbound marketing?

Inbound marketing er en markedsføringsmetode som i hovedsak handler om å tilby verdifull og nyttig informasjon som er relevant. Jo mer nytteverdi potensielle bedre innhold jo mer effekt.

Gjennom bruk av blogg, søkemotorer og sosiale medier når man frem til kunder på en annen og ofte bedre måte en å dytte informasjon på folk gjennom annonsering. I markedsføring kaller vi gjerne dette for Push and Pull.

  • Push er gjerne betalte annonser som "dukker" opp på din facebookside (Outbound)
  • Pull er gjerne informasjon om noe som folk søker etter i en søkemotor som Google (Inbound)

Hvorfor skal du satse på inbound marketing?

  • Inbound marketing produserer mer enn 50 % flere leads enn tradisjonelle markedsføringsmetoder.
  • Markedsførere som praktiserer inbound marketing vil i snitt doble konverteringsraten. Det vil si antallet som kjøper en vare eller gjør en handling.
  • Innholdsmarkedsføring produserer 3x flere leads per krone.
  • Inbound marketing koster minst 60 % mindre enn tradisjonelle markedsføringsmetoder som å ringe kaldt, annonser i aviser og liknende.

Ikke overbevist? Få med deg neste poeng!

Blogger gir nettsider over 400% flere indekserte sider og over 95 % flere inngående lenker noe som gir høyere rangering i søkemotorene.

Over 80 % av bedrifter starter med et søk på nett når de skal kjøpe noe...

En satsning på inbound marketing betyr at sjansen din for å dukke opp når en bedrift søker etter noe øker betydelig!

google map