L

Ønsker du å
motta nyhetsbrev fra oss?


Registrer din e-postadresse og klikk send, eller kontakt oss på post@seria.no eller telefon 21 69 00 00 

Meld deg på vårt nyhetsbrev:

w

Inbound marketing: Hva er inbound marketing?

Hvorfor skal du satse på inbound marketing i Norge? Hva er inbound marketing og hva kan man forvente av resultater?

Få tilbud
09.11.201514:09 Tommy Børli

Hva er inbound marketing definisjon?

Inbound marketing er en markedsføringsmetode som i hovedsak handler om å tilby verdifull og nyttig informasjon som er relevant. Jo mer nytteverdi potensielle bedre innhold jo mer effekt.

Gjennom bruk av blogg, søkemotorer og sosiale medier når man frem til kunder på en annen og ofte bedre måte en å dytte informasjon på folk gjennom annonsering. I markedsføring kaller vi gjerne dette for Push and Pull.

  • Push er gjerne betalte annonser som "dukker" opp på din facebookside (Outbound)
  • Pull er gjerne informasjon om noe som folk søker etter i en søkemotor som Google (Inbound)

Inbound marketing på wikipedia:

Link til wikipedia sin artikkel om inbound marketing

Inbound marketing byrå

Du kan være helt sikker på at vi kan hjelpe deg med inbound marketing.

Som et inbounbd marketing byrå er det ikke bare viktig at vi skaper resultatene du er ute etter.

Det er også viktig at vi evner å få deg til å forstå hvordan mekanismene i inbound marketing fungerer.

Da først blir du tryggere på hva du skal kjøpe.

Hubspot nevnes ofte i forbindelse med inbound marketing

Hvorfor?

Jo fordi Hubspot er veldig flinke til å ta posisjoner i markedet.

Og de har en rekke verktøy som kan hjelpe deg med å oppnå dine mål.

Inbound marketing vs outbound marketing

Optimalt sett så er det korrekt å si ja takk begge deler.

I realiteten styres vi av økonomiske vilkår, kunnskap og evne til å gjennomføre.

Inbound marketing er nok den mest varige, kostnadsbesparende og langsiktige metode.

Outbound marketing er nok den mest direkte og raskeste metode.

Inbound fordeler:

  • Kostnadseffektiv
  • Skaper flest leads per krone
  • Hjelper med å ta "varige" posisjoner i markedet

Outbound fordeler:

  • Rask
  • Krever mindre kunnskap
  • Mer direkte ved at du oppsøker potensielle kunder

Hvorfor skal du satse på inbound marketing?

  • Inbound marketing produserer mer enn 50 % flere leads enn tradisjonelle markedsføringsmetoder.
  • Markedsførere som praktiserer inbound marketing vil i snitt doble konverteringsraten. Det vil si antallet som kjøper en vare eller gjør en handling.
  • Innholdsmarkedsføring produserer 3x flere leads per krone.
  • Inbound marketing koster minst 60 % mindre enn tradisjonelle markedsføringsmetoder som å ringe kaldt, annonser i aviser og liknende.

Faktisk eksempel på inbound marketing

Du kan søke på Google på ordet: Hjemmeside for små bedrifter

Som du ser er vi høyt, ofte høyest på Google søk innenfor de områder som er viktige for oss.

I akkurat dette tilfellet kostet det oss noen timer arbeid fordi vi vet nøyaktig hvordan vi skal få dette til. Dette er inbound marketing som fungerer i praksis.

Ikke overbevist? Få med deg neste poeng!

Blogger gir nettsider over 400% flere indekserte sider og over 95 % flere inngående lenker noe som gir høyere rangering i søkemotorene.

Over 80 % av bedrifter starter med et søk på nett når de skal kjøpe noe...

En satsning på inbound marketing betyr at sjansen din for å dukke opp når en bedrift søker etter noe øker betydelig!

Inbound marketing i Norge

Ønsker du å hente trafikk og høy kvalitet på besøkende så er inbound marketing eller innholdsmarkedsføring noe du skal vurdere. I Norge er inbound marketing gjerne enklere en det er i feks USA så nøl ikke med å sette i gang, ofte vil selv liten innsats gi gode resultater.